Waarom staan tickets op naam?

Dit jaar verkopen we tickets voor Best Kept Secret voor het eerst op naam, om te voorkomen dat (grote aantallen) tickets in handen komen van secundary ticketing partijen die ze vervolgens voor hogere prijzen doorverkopen. We willen graag dat zoveel mogelijk muziekliefhebbers op Best Kept Secret kunnen zijn, zonder dat ze meer betalen dan de reguliere ticketprijs. Daarnaast willen we op deze manier ook de verspreiding van valse tickets op de markt terugbrengen. Bij de entreepoorten zullen we dan ook selectief controleren op ID en de naam die op het ticket staat.

We vragen je daarom om je naam en die van je mede-festivalgangers waar je tickets voor bestelt in te vullen.

Koop je meerdere dagtickets voor jezelf en je vrienden? Dan zijn er twee opties:
– Je vult op alle tickets je eigen naam in. Let op: je moet dan wel met z’n allen tegelijk langs de kaartcontrole.
– Je vult alle daadwerkelijke namen in. Zo kan iedereen los van elkaar langs de kaartcontrole.

Heb je een ticket gekocht, ben je onverhoopt verhinderd en heb je je ticket aan iemand anders gegeven? Zorg er dan wel voor dat de naam op het ticket gewijzigd wordt. Dit kun je tot uiterlijk dinsdag 13 juni 23:59 uur doen door dit formulier in te vullen. Je betaalt per wijziging opnieuw service-, verzend- en transactiekosten.

Update 13 juni: we hebben een aantal berichten gekregen van mensen bij wie het niet is gelukt om voor de deadline van dinsdag 13 juni 23:59 uur de naamswijziging door te geven aan Eventim. Om in dit soort gevallen alsnog te helpen, bieden we de volgende oplossing.

We gaan bij de hoofdentree van het festival een tijdelijke servicedesk van Eventim plaatsen. De nieuwe eigenaar van het ticket kan zich hier melden met het ticket en een e-mail van de originele kaartkoper (waarin de originele kaartkoper bevestigt dat hij/zij zijn/haar ticket overdraagt). Hier zullen we ter plaatse de naamswijziging alsnog verwerken. Voor deze handeling worden dezelfde servicekosten gerekend als betaald zijn door de personen die dit eerder al online deden. We weten niet hoeveel mensen we aan deze servicedesk kunnen verwachten, maar het kan even duren voor je geholpen wordt. Let op: we kunnen als je de naam op je ticket aan de deur laat wijzigen niet garanderen dat het om een geldig ticket gaat, zoals dat wel het geval was bij bezoekers die het voor de deadline via Eventim geregeld hebben.

Update 13 juni 22:50 uur: we hebben samen met Eventim besloten de servicekosten die gerekend zijn voor naamswijzigingen op tickets te restitueren. Door de grote drukte hebben we niet in alle gevallen het servicelevel kunnen bieden waar we voor staan. Ook naamswijzigingen die bij de servicebalie bij de entree nog worden doorgevoerd zullen kosteloos zijn.