Update naamswijziging

Update 13 juni 22:57 uur: we hebben samen met Eventim besloten de servicekosten die reeds betaald zijn voor naamswijzigingen op tickets te restitueren. Door de grote drukte hebben we niet in alle gevallen het servicelevel kunnen bieden waar we voor staan. Ook naamswijzigingen die bij de servicebalie bij de entree nog worden doorgevoerd zullen kosteloos zijn. We informeren volgende week op onze website hoe het terugbetalen precies in z’n werk gaat.

Eerlijk is eerlijk, we zijn nogal overvallen door het grote aantal verzoeken voor naamswijzigingen op tickets. Alleen vandaag al heeft onze ticketer Eventim meer dan 800 verzoeken binnengekregen. Door de drukte is Eventim niet altijd even goed bereikbaar geweest. Eventim werkt echter momenteel met man en macht om jullie aanvragen goed te verwerken. We raden je aan om in deze laatste uurtjes de aanvragen via het formulier op http://eventim.nl/bks-wijzigen door te geven. Alle aanvragen die voor middernacht via het formulier binnen komen worden gegarandeerd verwerkt. Je bent dan dus zeker van een geldig ticket. Eventim zal de komende twee dagen nodig hebben om jullie verzoeken te verwerken en de nieuwe tickets uit te sturen. Hou er dus rekening mee dat het even kan duren voor je het nieuwe ticket ontvangt.

Desondanks merken we dat een aantal van jullie bezorgd is dat ze deadline van vanavond 23:59 uur niet gaan halen. Bijvoorbeeld omdat ze de complete gegevens van de oorspronkelijke of nieuwe koper nog niet bij elkaar hebben verzameld. We hebben gezocht naar een oplossing en hopen deze gevonden te hebben.

In samenwerking met Eventim zullen we bij de hoofdentree van het festival een tijdelijke servicedesk plaatsen. Mocht je na de deadline van vanavond een naamswijziging voor je ticket hebben, dan kan de nieuwe eigenaar van het ticket zich melden bij deze servicedesk. Eventim kan dan ter plaatse alsnog de naamswijziging verwerken, mits je een e-mail van de originele kaartkoper kan overhandigen waarin wordt bevestigd dat jij het ticket overneemt. Voor deze handeling worden dezelfde servicekosten gerekend als betaald zijn door de bezoekers die dit online deden. Let op: we kunnen in dit geval pas ter plekke verifiëren dat het om een geldig ticket gaat. Wil je geen risico nemen, probeer dan vooral om de wijziging vanavond nog via het formulier door te geven.

We hebben tickets voor Best Kept Secret op naam verkocht om zwarthandel en valse tickets tegen te gaan. Met de grote namen die we in november aankondigden, verwachtten we dat er veel vraag naar tickets zou zijn en dat er daardoor ook veel zwarthandelaren op de loer zouden liggen. Die grote vraag werd ook bevestigd, want we verkochten bijna 20.000 tickets op de eerste dag. In tegenstelling tot de meeste andere festivals/concerten waarbij tickets op naam verkocht worden, hebben we vanaf het begin de mogelijkheid geboden om een naamswijziging door te kunnen voeren. Dat bijt ons nu een beetje in de staart – er hebben inmiddels ruim 2.000 van jullie gebruik gemaakt van deze dienst. We hebben dit gedaan om een flexibele oplossing te bieden en zeker niet om het jullie onnodig ingewikkeld te maken. We balen ervan dat het proces soms niet even duidelijk is en niet altijd snel genoeg verloopt en trekken daar zeker lering uit, maar hopen met deze laatste oplossing de laatste zorgen weg te kunnen halen en jullie over twee dagen op het terrein te mogen verwelkomen.